Audi Q7 je velký luxusní sportovní užitkový vůz (SUV), vyráběný německou automobilkou Audi, odhalený v lednu 2006 na Los Angeles Auto Show. Q ve jménu znamená (pro Audi novou) skupinu vozů SUV a číslice 7 pak velikostní zařazení mezi modely Q6 a Q8, resp. A6 a A8.
Q7 (interně označovaná Typ 4L) využívá upravenou verzi platformy koncernu Volkswagen PL71. Prohlédl si Audi Pikes Peak quattro koncept vozu, je Q7 určena spíše pro silniční využití, a nebyl určen pro seriózní použití v terénu, kde je třeba transfer případu. V off-road testu po australském vnitrozemí to dopadlo dobře pro "soft road", [pochvalná zmínka potřebovaný] [3]. Ačkoli to nemá s malým rozsahem převodovky, má quattro stálý pohon všech čtyř kol systému s centrálním diferenciálu a nastavitelnou výškou a vzduchovým odpružením, které pomáhá při off-road situacích.
I přes svou více airbagy a bezpečnostní elektroniku, jako jsou elektronický stabilizační program (ESP), Q7 vstřelil jen čtyři hvězdičky z pěti (4 / 5 hvězd) v crash testu Euro NCAP za ochranu dospělých cestujících. [5] Podle Audi, To bylo způsobeno tím designem chyba, a od té doby stanovené v automobilů vyrobených po zkoušce, která měla údajně vést až pěti hvězdiček. Oficiální zkoušky k prokázání tohoto zbývá udělat z března 2009.
Nicméně ve Spojených státech, Q7 získal pět z pěti hvězdiček (5 / 5 hvězdiček) od Národní dálniční doprava administrace bezpečí (NHTSA), bezpečnostní test na přední i bočních nárazech. Pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu získala Q7 své Top Safety Pick, dobré hodnocení ve všech 14 měřených kategoriích přední a boční nárazové zkoušky [6].
[Editovat] Severní americké modely
To bylo nejprve vydáno v roce 2007 model, s Q7 4.2 quattro k dispozici na trh [7].
[Editovat] Q7 hybrid (2005)
Q7 hybrid byl koncept vozidla pomocí motoru 4,2 FSI z s elektromotorem, aby 200 N · m (150 lb · ft) točivého momentu navíc a nikl-metal hydridové baterie. To má 0-100 km / h zrychlení 6.8s. Vozidlo váží 2410 kg (5300 libra), 140 kg (310 lb) těžší než benzin protějšek.
Vozidlo bylo odhaleno na autosalonu ve Frankfurtu 2005 [8].
Audi údajně se chystá představit hybridní verzi Q7 někdy v budoucnu. [9] Nicméně, nízké americký dolar způsobil Audi upustit plány na americký trh, ale říkal omezeném množství bude k dispozici pro komerční trh. [ 10] Audi pro výzkum a vývoj šéf, Michael Dick, později oznámil Q7 hybrid bude vyrábět v omezeném množství pro testovací účely a vývojové práce se soustředí na pokročilejší lithium-ion baterie na bázi hybridního systému Q5 [11].
[Editovat] Q7 3.0 TDI čistý diesel (2009)
Q7 3.0 TDI čistý diesel je verze 3,0 V6 TDI se selektivní katalytické redukce. Tento motor byl později použit v nové generaci Q7 pro evropský trh.
USA modely z roku 2009 Audi Q7 TDI Premium šel na prodej v 2009-04 se základnou maloobchodní cena 50900 amerických dolarů (bez určení poplatek ve výši $ 825, daně, název nebo prodejce poplatky) [12].
[Editovat] Q7 4.2 TDI (2007-2009)
Vozidlo byla odhalena v roce 2007 autosalonu v Ženevě.
Výroba verze šla do prodeje na začátku léta roku 2007 [13].
[Editovat] Q7 V12 TDI (2008 -)
Motor byl založen na technologii diesel od Audi R10 TDI automobilový závod, ale s větším posunu. Tento motor měl výkon 500 PS (370 kW, 490 koní) a 1,000 N · m (740 lb · ft), což je nejsilnější dieselový motor, a také jen dvanáct Řadový vznětový motor, který se používá ve všech osobních automobilů. To má 0-100 km / h zrychlení 5,5 sekundy. Q7 V12 TDI podle Audi Q7 nejlepší manipulaci v důsledku změn v odpružení, pneumatiky a brzdy. Audi tvrdí, že Q7 V12 TDI zvládne boční náklon více než 0,9 g je na 300-noha (91 m), protiskluzové podložky [14].
Koncept vozu původně se objevil na pařížském autosalonu 2006.
Původně Audi oznámila vytvoření verze pro americký trh pomocí dieselových motorů vyvinut spolu s VW a Mercedes pod značkou "Bluetec" [15]. Audi bylo později hlásil, nebýt přinášet Q7 V12 TDI na trh v USA. [16 ]
[Editovat] Audi Q7 pobřeží (2008)
Je to koncept verze Q7 V12 TDI s Inuit bílý interiér s dřevěným dekorem. Design byl inspirován tématem luxusní jachty [17].
Vozidlo byla odhalena v roce 2008 autosalonu v Ženevě. [18]
motory
Zdroj [4]
Benzínové motory
Model Rok Typ motoru výkon, točivý moment @ rpm
3,6 FSI 2008 - 2009 ccm 3597 (3.597 L, 219,5 cu v) VR6 FSI 280 PS (210 kW, 280 koní) @ 6200, 360 N · m (270 lb · ft) @ 2500-5000
4,2 FSI 2008 - 2009 ccm 4163 (4.163 L, 254,0 cu v) V8 FSI 350 PS (260 kW, 350 koní) @ 6800, 440 N · m (320 lb · ft) @ 3500
3.0 TFSI 2009 - 2995 ccm (2.995 L, 182,8 cu v) přeplňovaný V6 FSI 280 PS (210 kW, 280 koní) @ 4750-6500, 400 N · m (300 lb · ft) @ 2150-4780
3,0 TFSI S-Line 2009 - 2995 ccm (2.995 L, 182,8 cu v) přeplňovaný V6 FSI 333 PS (245 kW, 328 HP) @ 5500-6500, 440 N · m (320 lb · ft) @ 2900-5300
dieselové motory
Model Rok Typ motoru výkon, točivý moment @ rpm
3,0 TDI 2005 - 2007 ccm 2967 (2.967 L, 181,1 cu v) V6 turbo 233 PS (171 kW, 230 kW) @ 4000, 500 N · m (369 lb · ft) @ 1750-2750
3,0 TDI 2007 - 2009 ccm 2967 (2.967 L, 181,1 cu v) V6 turbo 240 PS (177 kW, 237 kW) @ 4000-4400, 550 N · m (406 lb · ft) @ 2000-2250
3,0 TDI čistý diesel 2009 - 2967 ccm (2.967 L, 181,1 cu v) V6 turbo 240 PS (177 kW, 237 kW) @ 4000-4400, 550 N · m (406 lb · ft) @ 2000-2250
4,2 TDI 2007 - 2009 ccm 4134 (4.134 L, 252,3 cu v) V8 turbo 326 PS (240 kW, 322 HP) @ 3750, 760 N · m (561 lb · ft) @ 1800-2500
V12 TDI 2008 - 5934 ccm (5.934 L, 362,1 cu v) V12 twin turbo 500 PS (368 kW, 493 kW) @ 3750, 1000 N · m (738 lb · ft) @ 1750-3250