Audi 100 je automobilem vyšší střední třídy, který v letech 1968 až 1994 vyráběla německá automobilka Audi. Vyrábělo se jako sedan nebo kombi. Jeho nástupcem bylo Audi A6.
[editovat] První generace C1
Audi 100 C1 vyráběno v letech 1968 až 1976 . S motory 1.8 a 1.9 L. K dispozici také jako Coupe
[editovat] Druhá generace C2
Audi 100 C2 se vyráběla od roku 1976 do roku 1982. K dispozici s motory od 1.6 - 2,1 litru o výkonu 63 kW až 100 kW. Coupe nevyráběno pouze nepříliš uspěšný 2 dveřový sedan také varianta kombi u Audi zvaná Avant. V audi 100 nasazen také první benzínový pětiválec na světě znalci dodnes vzpomínají na charakteristický zvuk
[editovat] Třetí generace C3
Revoluční třetí generace byla výráběná od roku 1982 do 1991 byla autem roku 1983 . Měla vynikající Aarodynamiku Cx 0,30 se základním čtyřválcem. Motory byli opět čtyř a pětiválcové s výkonem od 55 kW po 121 kW. Karoserie 4 dveřový sedan a 5 dvéřové kombi tradičně zvané Avant. Na přání možná varianta 4×4 s označením quattro.
Vozidlo:
Osobní automobil Audi Typ 44 100 quattro
Výrobce:
Audi AG, SRN
Motor - 5válec NF:
Zdvihový objem: 2 309 cm³
Výkon: 100 kW/ 136 koní při 5 500 ot./min.
Točivý moment: 190 Nm
Válců: R5
Palivo: benzín
Katoserie:
Samonosná 4-dveřová
Počet míst k sezení: 5
Maximální zatížení střechy: 75 kg
Rozměry:
Délka: 4 792 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 422 mm
Rozvor: 2 692 mm
Hmotnosti:
Provozní hmotnost: 1 470 kg
Nejvyšší technicky přípustná: 1 910 kg
Nejvyšší rychlost: 201 km/h
Brzdy: Kotoučové, vpředu s vniřním chlazením, ABS
Vnější hluk: stojící: 81dB, za jízdy: 76 dB
Spotřeba paliva: 12,7/7,3/9,6 l/100 km
Převodovka: Manuální
Počet náprav, z toho hnaných: 2 - 2
(1994–1997)
V roce 1994 prošla Audi 100 faceliftem a byla přejmenována na Audi A6, tak aby zapadla do nového systému značení automobilů Audi. Design byl téměř shodný jako u Audi 100. Ponechány byly i stejné motory.
[editovat] Motory
Benzín válce objem výkon
řadový
čtyřválec 1,8 l 92 kW (125 k)
2,0 l 85 kW (115 k)
řadový
pětiválec 2,3 l 98 kW (133 k)
2,2 l 171 kW (230 k)
V6 2,6 l 110 kW (150 k)
2,8 l 128 kW (174 k)
2,8 l 142 kW (193 k)
V8
(jen u S6) 4,2 l 210 kW (280 k)
4,2 l 243 kW (326 k)
válce objem výkon
Nafta řadový
čtyřválec 1,9 l 66 kW (90 k)
řadový
pětiválec 2,5 l 85 kW (115 k)
2,5 l 103 kW (140 k)
Audi zveřejnila C4 (a těžce revidoval C3), v roce 1991.C3 platformě Audi V8 pokračoval být prodáván jako samostatný řádek. Hlavní změnou pro C4 bylo zavedení 2,8 L, 90-stupňový, SOHC 12V, V6 motor. To bylo později přidal 2,6 L variantu, i když je to ve skutečnosti 60-stupeň motoru. Oni jsou v podstatě stejné motory nabízené v roce 1992, Audi 80 B4. Možnost quattro stálý pohon všech čtyř kol je možnost v celém rozsahu a Audi 100 Quattro byl dostupný s ZF 4-stupňovou automatickou převodovkou.
Pro 1995 modelového roku, ve spojení s některými stylové revize, Audi klesl Audi 100 tag, přejmenování A6 místo. Kromě toho stávající 100-odvozený Audi S4 se stal S6.S4 jméno bylo později znovu použít pro vysoce výkonné derivát Audi A4.Audi V8 byl nahrazen A8 v roce 1994.
C4 na bázi A6 pokračoval až do počátku roku 1997, kdy byla nahrazena zcela novou A6
Motory
Nabídka motorů zahrnovala tyto motory: [23] [24]
Audi 100:
1,8 I-4, 75 PS (55 kW, 74 hp), carburetted (1982-1987)
1,8 I-4, 90 PS (66 kW, 89 kW), carburetted, později se vstřikováním / s katalyzátorem (1983-1990)
1.9L I-5, 100 PS (74 kW, 99 kW), carburetted (1982-1984)
2.0L I-5, 115 PS (85 kW, 113 HP), vstřikování paliva, katalyzátor, později (1984-1990)
2.1l I-5, 136 PS (100 kW, 134 HP), vstřikování paliva (1982-1984)
2.2L I-5, 138 PS (101 kW, 136 HP), vstřikování paliva (1984-1990)
2.2L I-5, 115 PS (85 kW, 113 HP), vstřikování paliva, katalyzátor (1984-1987)
2,3 I-5, 136 PS (100 kW, 134 HP), vstřikování paliva (1986-1990)
2.2L I-5, 165 PS (121 kW, 163 HP), vstřikování paliva, turbo (1986-1990)
I-5 2.0L Diesel, 70 PS (51 kW, 69 PS) (1982-1989)
I-5 2.0L Turbodiesel, 87 PS (64 kW, 86 k) (1983-1988)
I-5 2.0L turbodiesel, 100 PS (74 kW, 99 HP) (1988-1989)
I-5 2,4 Diesel, 82 PS (60 kW, 81 HP) (1989-1990)
I-5 2.5L TDI, 120 PS (88 kW, 118 HP) (1990)
Audi 200:
2.1l I-5, 136 PS (100 kW, 134 HP), vstřikování paliva (1983-1984)
2.2L I-5, 138 PS (101 kW, 136 HP), vstřikování paliva (1984-1985)
2.1l I-5, 141 PS (104 kW, 139 HP), vstřikování paliva, turbo, katalyzátor (1984-1985)
2.2L I-5, 165 PS (121 kW, 163 HP), vstřikování paliva, turbo, katalyzátor (1985-1991)
2.1l I-5, 182 PS (134 kW, 180 koní), vstřikování paliva, turbo (1983-1987)
2.2L I-5, 200 PS (147 kW, 197 HP), vstřikování paliva, turbo (1988-1990), 190 PS (140 kW, 190 HP) s automatickou převodovkou
2.2L I-5, 220 PS (162 kW, 217 HP), 20-ventil turbo na 200 Quattro 20V (1989-1991)
Audi 5000/100/200 Severní Amerika:
2.1l I-5, 100 hp (75 kW, 101 PS) (MY 1984)
2.2L I-5, 115 hp (86 kW, 117 PS) (MY 1985)
2.2L I-5, 110 hp (82 kW, 112 PS) (1986-1987 MY ½)
2,3 I-5, 130 hp (97 kW, 132 PS) (MY 1987 ½ -1991)
I-5 2.1l Turbo, 140 koní (104 kW, 142 PS) (MY 1984-1985)
I-5 2.2L Turbo, 158 koní (118 kW, 160 PS) (1986-1987 MY ½)
I-5 2.2L Turbo, 162 koní (121 kW, 164 PS) (MY 1987 ½ -1991)
I-5 2.2L Turbo, 220 koní (164 kW, 223 PS) (MY 1991)
Jak pozdní 1988, Audi V8 byl k dispozici. Ačkoli styl byl podobný 200, V8 měly jiné podvozku a karoserii. V8 byl k dispozici jako 3,6 L a 4.2 L motor. To byl první model quattro má automatickou převodovku, vyznačující se ZF 4-rychlostní jednotka s elektronicky řízenou lamelová spojka rozdíl centra, v kombinaci s diferenciálem Torsen vzadu. Manuální převodovka quattro je v celém rozsahu i nadále s konvenční zadní diferenciál (uzamykatelný při nízkých otáčkách) a středový diferenciál Torsen (manuální převodovkou V8 quattros se Torsen rozdíly jak v centru a vzadu). 5000 S / Turbo byl na Auto a řidič je Deset nejlepšího seznamu pro 1984 a 1985. CS Turbo Quattro bylo na tomto seznamu pro rok 1986 až 1988.